Zes docenten benoemd als teaching fellow

De UU heeft bekend gemaakt welke docenten zich de komende twee jaar 'teaching fellow' mogen noemen. Deze docenten krijgen de mogelijkheid om te werken aan projecten die het universitaire onderwijs verbeteren.

Sinds 2011 worden elk jaar een aantal docenten tot teaching fellows uitgeroepen. Het gaat steeds om excellente docenten die een plan of idee hebben om het universitaire onderwijs te vernieuwen. Zij krijgen tijd en geld om daaraan te werken. Inclusief de nieuwe lichting hebben nu 28 UU-docenten deze kans gekregen.

Twee van de zes nieuwe fellows zijn voor volgers van DUB geen onbekenden. Bert Theunissen en Bald de Vries zijn beiden als columnist verbonden aan deze site. Hoogleraar Geschiedenis der Natuurwetenschappen Theunissen gaat zich buigen over onderwijs in wetenschappelijke integriteit. Docent rechtstheorie De Vries onderzoekt hoe het onderwijs geïntensiveerd kan worden.

De vier andere kersverse teaching fellows zijn Ton Peeters (Bètawetenschappen), Gery Nijenhuis (Geowetenschappen), Geert Ramakers (Geneeskunde) en Vincent Crone (Geesteswetenschappen).