Zes jaar voor serieaanrander Utrechtse binnenstad

De Utrechtse serieaanrander Eduard M. is vandaag veroordeeld tot zes jaar cel. De rechter acht bewezen dat de man twee vrouwen verkrachtte en één heeft aangerand.

Volgens de rechter dwong Eduard M. in november 2013 twee studentes tot orale seks onder bedreiging van een nepwapen. De gebeurtenissen leidde tot angst onder vrouwelijk Utrecht. In juni 2014 ejaculeerde hij in het gezicht van een derde slachtoffer waarna de gemeente studenten informeerde over de zaken. Even daarna werd hij als verdachte aangehouden. De politie kwam hem op het spoor door dna-onderzoek. Het dna van de verdachte werd gekoppeld aan het dna van zijn broer dat in de Nederlandse DNA-databank zit.

M. erkent dat hij de misdaden gepleegd heeft, maar zegt zich ze niet te kunnen herinneren. De man uit Nieuwegein kreeg een straf van zes jaar. De rechtbank verwijt de man ervan dat hij geen excuses wil aanbieden aan zijn slachtoffers. De slachtoffers zijn getraumatiseerd, één van hen vertelde nog steeds niet alleen over straat te durven, zo meldt RTV Utrecht.