Bonte mix van nationaliteiten bij Utrecht Summer School

Het is op zijn zachtst gezegd een gemêleerd gezelschap dat ieder jaar meedoet aan de Utrecht Summer School. Studenten uit meer dan 100 landen volgen zomercursussen in Utrecht.

Taiwanezen (47), Colombianen (23), Soedanezen (8) en opvallend veel Kazakken (76). Je kan de samenstelling van de Utrecht Summer School 2012 met recht zeer exotisch noemen.

Voor deze grafiek heeft DUB de inschrijvingen met bijbehorende nationaliteiten (spreadsheet) van de vorige editie van de Utrecht Summer School opgevraagd. In de grafiek laten we de negen meest voorkomende nationaliteiten zien.

Overigens is deze lijst niet helemaal compleet. In totaal hebben zich in 2012 ruim 3000 studenten ingeschreven. Dat is meer dan de 2526 in de spreadsheet, omdat sommige studenten op een andere manier zijn ingeschreven.

Vandaag start de de Utrecht Summer School 2013. De organisatie verwacht iets minder studenten dan vorig jaar, omdat huisvesting van buitenlandse studenten vanwege sporttoernooi EYOF voor een groot deel buiten Utrecht geregeld is.

De Summer School-studenten kunnen dit jaar kiezen uit circa 170 zomercursussen die worden aangeboden door de UU en de Hogeschool Utrecht.