Grote verschillen in kamerprijzen studentensteden

Een kamer in Amsterdam is bijna twee keer zo duur als een kamer in Enschede, blijkt uit een analyse van duizenden advertenties op Kamernet.

Ook Utrecht behoort tot de duurdere studentensteden. Utrechtse kamers op Kamernet kosten gemiddeld 25,36 euro per vierkante meter. Voor een kamer van 15 m2 ben je dus 380 euro kwijt.

Voor het berekenen van de vierkantemeterprijzen analyseerde Yournalism ruim 3000 studentenwoningen die deze zomer op Kamernet werden aangeboden.

Dit artikel is onderdeel van een serie over de geldstromen op de studentenkamermarkt. Lees alle artikelen op deze pagina terug. De research voor dit artikel is verricht door platform voor onderzoeksjournalistiek Yournalism. Het onderzoek werd mede gefinancierd door middel van crowdfunding op  Yournalism.nl.