Kijk, als ik een universiteit was, bijvoorbeeld die van Utrecht, dan zou ik het nieuwe digitale universiteitsblad DUB goed in de gaten gaan houden. Niet zozeer om te zien wat er leeft in de universitaire gemeenschap, dat interesseert het modale universiteitsbestuur doorgaans geen biet. Nee, om te zien hoe hard de geachte medewerkers werken. Wie blogt kan niet werken zou je denken. Welnu, dat is in dit gevaql een misverstand. Wie blogt komt misschien minder toe aan wetenschap en onderwijs. Maar dat zijn ook niet de belangrijkste taken van een universitair medewerker. Poetsen aan het imago van de universiteit, dat is de kerntaak. Dynamisch overkomen. Nieuwe studenten lokken.

Voorheen was lastig in te schatten wie zich van die taken kweet en wie niet. Nu niet meer. Advies aan alle staf en studenten van deUU: begin vandaag een blog op DUB. Alleen in de massaliteit kunt u nog onderduiken.