Het Institute for Risk Assessment Sciences (IRAS) van de Universiteit Utrecht doet onderzoek naar mogelijke opname van hormonen uit koemelk. Hiervoor zoeken wij vrijwilligers, gezonde, niet rokende mannen (leeftijd: 20-23 jaar). Deelnemers ontvangen gratis melk, 8 x ontbijt en €150,- na afloop van de studie.

Het onderzoek houdt in dat u een week lang 1.5 liter melk per dag drinkt. Tijdens de eerste 10 dagen van het onderzoek vragen we u om u aan een zuivelvrij dieet te houden. Tijdens het onderzoek vragen we u om dagelijks vragenlijsten over uw dieet in te vullen. Op een aantal dagen (totaal: 8) vragen we u om ochtendurine te verzamelen en in te leveren bij het onderzoeksinstituut op de Uithof.

Het onderzoek vindt plaats in het voorjaar en de zomer van 2010, en duurt iets langer dan een maand. Verspreid over deze periode doet u mee aan eenmalig vooronderzoek (vragenlijst, kost ongeveer 15 min), informatiebijeenkomst (half uur), vragenlijsten (5 min per maaltijd), en u moet 8 keer ’s morgens urine inleveren bij het IRAS (kost maximaal een half uur en u krijgt ontbijt).

Voor meer informatie over het onderzoek en om u aan te melden kunt u contact opnemen de coördinerend onderzoeker: Milou Dingemans (melkonderzoek@uu.nl).