Studenten kunnen zich nu inschrijven voor Peace of Minds academy. Tijdens dit programma gaan deelnemers een halfjaar aan de slag met concrete uitdagingen die zij krijgen van lokale jongerenorganisaties uit ontwikkelingslanden.

Peace of Minds biedt studenten de kans om met hun talent een verschil te maken voor leeftijdsgenoten in een ontwikkelingsland. Tegelijk kunnen ze onder begeleiding van trainers en coaches werken aan hun eigen leiderschapskwaliteiten, biedt de academy hen nieuwe kennis en inzichtingen en krijgen deelnemers de mogelijkheid om hun netwerk uit te breiden met gemotiveerde studenten, NGO's, multinationals en experts.

Internationale partners
Thema's waar deelnemers mee aan de slag kunnen, variëren van watermanagement tot interculturele dialoog en van jongerenwerkloosheid in rurale gebieden tot de re-integratie van voormalig kindsoldaten.

De uitdagingen krijgen studenten van internationale jongerenorganisaties uit Argentinië (Argentinean Youth Organization for the United Nations), DR Congo (Perex-C en Adecop), Bangladesh (National Federation of Youth Organizations) en Palestina (Arab Education Institute).

Programma
Peace of Minds academy biedt deelnemers van mei tot en met november een maandelijks programma. Onder meer een kick-off weekend, een summer course en diverse workshops, masterclasses en excursies. In december presenteren deelnemers hun bevindingen tijdens een internationale vredesconferentie in Den Haag.

Inschrijven
Studenten kunnen zich inschrijven voor het programma tot en met 21 april via www.peaceofminds.nl.