Wist je dat het Ministerie van VWS in oktober een Landelijke Depressie-campagne is gestart om het taboe op somberheid en depressie te doorbreken? Depressieklachten komen heel veel voor, ook onder studenten. En die klachten kunnen je behoorlijk in de weg zitten.

Studenten zitten in een bijzondere levensfase waarin veel verandert: een nieuwe studie, verhuizen naar een nieuwe stad of op- en neer reizen, nieuwe vrienden, een relatie aangaan, liefdesverdriet, je financiën bijhouden, meedraaien in een studentenvereniging, feesten tot diep in de nacht, studeren combineren met een baantje, vakanties zonder je ouders …….

Je kunt een heerlijke studententijd hebben! Maar door alle veranderingen is het niet zo vreemd als je korte of langere tijd niet lekker in je vel zit en loopt te piekeren: Kan ik het allemaal wel aan? Vinden anderen me wel leuk? Waarom voel ik me somber terwijl iedereen om me heen zo gelukkig lijkt te zijn? Je bent niet de enige student die dit overkomt!

Wist je dat er jaarlijks 1 op de 22 jongvolwassenen depressief is en dat 1 op de 5 met sombere gevoelens rondloopt?

Als je er tijdig bij bent en hulp zoekt, wordt de kans op een echte depressie veel kleiner. Om de stap naar hulp te vergemakkelijken is Grip Op Je Dip ontwikkeld. Via Gripopjedip.nl kun je gratis en anoniem hulp krijgen: per email of via de online groepscursus in een chatbox, begeleid door deskundige ggz-professionals. Iedere maand starten er cursussen. Je zult merken dat je niet de enige bent! Onderzoek laat zien dat de Grip Op Je Dip cursus werkt: depressie- en angstklachten nemen af en het gevoel van controle over je leven neemt toe. En mocht de hulp toch niet voldoende zijn, dan krijg je advies over een vervolgstap.

Duizenden studenten hebben al gebruik gemaakt van Grip Op Je Dip. Joost: “Het is echt leuk om te merken dat je greep krijgt op je gedachtes, dat je die kan veranderen en dat daarmee  ook je stemming verandert.” Wil jij ook meer grip op jouw dip? Wacht niet langer en geef je op voor de online groepscursus of mail met de dipdeskundige van Grip Op Je Dip.

Veel succes!

Het Grip Op Je Dip Team  www.gripopjedip.nl