Sinds kort is een nieuwe particuliere aanbieder actief op het gebied van scriptiehulp voor studenten: schrijfklasje.nl.

Schrijfklasje is de site van universitair schrijfcoach Damiaan Messing. Messing heeft in zijn werk ontdekt dat veel studenten vaak niet goed begrijpen wat er in een scriptie van hen verwacht wordt. Met name de aansluiting op het wetenschappelijk debat verloopt moeizaam met een waaier aan mogelijke problemen, zoals:

- geen rode draad/structuur

- onvoldoende verband tussen wetenschappelijke literatuurbronnen

- vaag en onhelder taalgebruik

- writer's block (van maanden of soms wel een jaar of langer...)

In de ervaring van Messing zijn deze problemen dikwijls met een paar intensieve sessies van een uur op te lossen door het onderwerp van de scriptie duidelijk te verankeren in het lopende wetenschappelijk debat. Vaak valt het kwartje snel en kan de student zelf de scriptie afschrijven. Vaak ook is een bepaald inzicht in een bepaalde schrijftechniek daarbij behulpzaam. Deze is meestal eveneens snel over te brengen zodat de student zonder hulp zelf verder kan.

Meer weten?

www.schrijfklasje.nl