Sonnenborgh zoekt per direct nieuwe publieksbegeleiders voor scholenprogramma’s, kinderfeestjes, kinderkijkavonden en rondleidingen. Wij zoeken enthousiaste liefhebbers van sterrenkunde, ruimtevaart en weerkunde die affiniteit hebben met de historie van Sonnenborgh. Publieksbegeleiders zijn de visitekaartjes van het museum. Als publieksbegeleider krijg je daarom een intern opleidingstraject.

Wij vragen van een publieksbegeleider:
- enthousiaste inzet
- communicatief en didactisch sterk
- zelfstandig, initiatiefrijk, flexibel
- basiskennis van sterrenkunde of affiniteit  hiermee én de wil om je de materie snel eigen te maken
- ervaren in begeleiden van groepen kinderen is een pré
- flexibel e beschikbaarheid op doordeweekse dagen
- goede beheersing van het Nederlands. Goede beheersing van het Engels is een pré.
- bereidheid je 1 x per maand vrijwillig in te zetten bij een zondagprogramma of kijkavond
- bereidheid te investeren in voorbereiding en training

Wij bieden:
- leuke werkzaamheden op een heel bijzondere locatie
- opleiding en ondersteuning
- een financiële vergoeding van € 11,- bruto per uur

Sonnenborgh – museum & sterrenwacht
Sonnenborgh is een museum en sterrenwacht in het Utrechtse Museumkwartier. De wereldberoemde natuurkundige Buys Ballot bouwde in 1853 een sterrenwacht en een weerkundig instituut, de voorloper van het KNMI. Bovenop een monumentaal bastion uit de tijd van keizer Karel V. Op Sonnenborgh legden wereldberoemde wetenschappers de basis voor baanbrekende wetenschap op het gebied van sterrenkunde, zonne-onderzoek en weerkunde. Vandaag de dag kan iedereen op Sonnenborgh zelf ontdekker en onderzoeker zijn: in de tentoonstellingen, scholenprogramma’s, planetariumvoorstellingen, culturele activiteiten, cursussen en op de sterrenkijkavonden. Dit wordt mogelijk gemaakt door een groot aantal vrijwilligers, een aantal oproepkrachten en een kleine staf.

Belangstelling?
Heb jij interesse om deel uit te maken van ons team van publieksbegeleiders? Stuur een e-mail met korte relevante informatie en CV vòòr 9 november 2015 aan info@sonnenborgh.nl.