UU-studenten zijn niet tevreden over de cursusevaluaties die de universiteit aan het eind van een cursus aanbiedt. Over de opleiding zelf zijn ze in het algemeen best tevreden, maar ze vinden dat er niet kritisch genoeg gekeken wordt naar wat er beter kan volgende evaluaties.

Het grootste probleem vinden de studenten de bekendheid van de uitkomsten. Iedereen heeft het gevoel dat ze braaf de evaluaties invullen, maar dat ze nergens terug vinden wat ermee gedaan is.  Ze worden voor het gevoel van de studenten nergens openbaar gemaakt, waardoor het ook  lijkt alsof er helemaal niks met deze uitkomsten gebeurt.

Om iets te doen aan dit probleem, is er laatst door de universiteit een soort ‘superevaluatie’ opgesteld, waarin de evaluaties zelf geëvalueerd worden. De uitkomsten hiervan worden binnenkort openbaar gemaakt, dus als je benieuwd bent naar wat er uit gekomen is, houd het dan in de gaten!