Dromen. Dromen kunnen volgens minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Jet Bussemaker dienen als essentiële en intrinsieke motivaties in de wetenschap. Het hebben van dromen en de passie om die dromen te willen verwezenlijken stond bij de opening van het Academisch Jaar centraal. Dromen als doelen stellen en hard werken om die doelen te realiseren, dát is de visie van de Universiteit Utrecht.

Een deel van ónze droom, om studenten en medewerkers te kunnen vertegenwoordigen, is dankzij jullie stem al een werkelijkheid geworden. Ontzettend bedankt daarvoor. Na een periode van maandenlange voorbereidingen is het dan eindelijk zo ver en zijn wij, de Universiteitsraad van 2015-2016, officieel begonnen.

Zo hebben wij allemaal eigen dromen en visies die potentieel realiteit kunnen worden. We dromen van een universiteit waar faciliteiten ondersteuning bieden (en ook daadwerkelijk faciliteren, in plaats van het werk in de weg zitten). We dromen van betere ontwikkelingsmogelijkheden voor studenten, docenten, promovendi en studentassistenten. We dromen van een duurzame en diverse universiteit. We dromen van een universiteit waar mensen van allerlei verschillende achtergronden met elkaar in debat gaan, elkaar aanvullen en van elkaar kunnen en willen leren. We dromen van een universiteit waar iedereen gehoord wordt, een universiteit waar iedereen mede-eigenaar is van het onderwijs, het onderzoek en van de richting van de universiteit. Deze en vele andere dromen gaan wij dit jaar proberen te verwezenlijken. Houd deze pagina in de gaten om de vooruitgang die wij boeken mee te maken!

De Universiteitsraad 2015-2016