Meer studieplekken, een goedkopere supermarkt in de Uithof, een goedkopere kantine en meer stopcontacten. Dat zijn een paar van de dingen die wij, de U-raad, vorige week als suggestie kregen. We stonden met een groot bord in het Educatorium en vroegen studenten en medewerkers wat er volgens hen anders moet aan de UU.

Het leverde ons vijf pagina’s met ideeën, suggesties en tips op. Meer dan genoeg werk voor een jaar U-raad dus. Een aantal zaken en problemen was niet nieuw (maar natuurlijk niet minder belangrijk). Zo noemden veel studenten het gebrek aan studieplekken en de dure kantine. Ook de supermarkt op de Uithof blijft een terugkerend punt.

Er was ook een aantal nieuwe punten, waar wij als U-raad zeker wat mee kunnen. Veel studenten klaagden over het gebrek aan stopcontacten en veel studenten gaven aan hun colleges online terug te willen kijken. Het eerste punt wordt door de U-raad aangekaart en de online colleges zitten er aan te komen. Het is natuurlijk onze taak om daar zo scherp mogelijk op te zijn en te zorgen dat het zowel snel als goed gebeurt.

Een aantal studenten kwam met duurzame suggesties, zoals het beter omgaan met de computers en het overstappen naar duurzame energie. Voor de U-raad is duurzaamheid ook erg belangrijk, dus het is leuk om te zien dat dit gedeeld wordt. Een ander, erg origineel puntje was het neerzetten van een piano, zoals de piano op Amsterdam centraal. Dit zou direct voor meer sfeer op de Uithof kunnen zorgen, wat ook een aantal keer genoemd werd.

Genoeg input dus, bedankt daarvoor. We gaan ermee aan de slag! Volgende maand (19 november) staan we er weer, dan in de UBB.