Zoals de trouwe volgers van Facebook weten zijn we druk bezig met de voorbereidingen van de verkiezingen. In tegenstelling tot vorig jaar doen we nu niet alleen mee met de verkiezingen voor de universiteitsraad, maar hebben we ook een lijst ingediend bij de faculteitsraden van geestes- en bètawetenschappen.

Door Daniël den Brave

De eerste kandidaten zijn op Facebook inmiddels al voorgesteld en de gadgets voor de verkiezingsweek worden nu besteld. Wat komt er nou kijken bij de voorbereiding van de verkiezingen?

Op 12 maart werd onze nieuwe lijst bekendgemaakt, de kandidaten kregen hun eerste informatie en moesten hun kandidaatstellingformulier invullen. Vervolgens werden samen met hen 22 lijstduwers gevonden om de rest van de lijst op te vullen. De deadline was 19 maart al, dus we hadden maar een week. Uiteindelijk hebben we 22 mensen die actief in het Utrechtse studentenleven staan gevonden die ons willen steunen.

We zijn nu twee weken verder en inmiddels hebben de kandidaten er meerdere campagnevergaderingen opzitten. Alle actiepunten zijn verdeeld, ons verkiezingsprogramma is geschreven en de posters worden op dit moment ontworpen. Over anderhalve week hangen – als het goed is – overal posters van onze nieuwe kandidaten, waarop staat wat zij willen bereiken komend jaar.

Benieuwd naar hun speerpunten? Hoewel ze nog niet allemaal op Facebook zijn voorgesteld, kan je de nieuwe kandidaten en hun doelstellingen vinden onder het tabblad verkiezingen. Naast alle promotie die wij doen, hopen we dat alle vernieuwde aandacht voor de medezeggenschap zorgt voor een goede opkomst. Ik heb in ieder geval zin in de verkiezingen!

Onder de term ‘Dagboek van een Urader’ bloggen de Uraders voor Helder/VUUR (Rhea, Wouter, Florine, Rik, Daniël, Auke, Matthijs en Jasper) over het wel en wee binnen de Universiteitsraad. Dit artikel verscheen eerder op verenigingvuur.nl.