Mag VUUR jouw valentijn zijn? 15 verbaasde studenten op een verenigingskamer kijken ons aan alsof ze water zien branden. Vol goede moed leggen we uit, dat we van VUUR in de universiteitsraad zijn. En dat we met onze fractie alle verenigingskamers langsgaan, om zoveel mogelijk studenten te spreken. Aan wie kunnen we deze rode roos overhandigen?

Door Wouter Lammers

Een veel gehoorde klacht over de universiteitsraad is het gebrek aan zichtbaarheid door het jaar heen, en de overkill aan zichtbaarheid met de verkiezingen. En daar hebben de klagers gelijk in: in de verkiezingen zijn we overal aanwezig, maar verder is het lastig om echt goed in contact te blijven met de gewone student. Studentbestuurders en medezeggenschappers lukt nog wel, de overige 30 000 blijft een uitdaging.

Die handschoen pakt VUUR graag op! Want het is ontzettend belangrijk dat wij niet doen waar we zelf zin in hebben, maar constant de mening van alle studenten actief uitdragen. Om dat te doen zijn wij ter gelegenheid van Valentijn met rozen langs alle studieverenigingen gegaan. Niet alleen om onze naam meer bekendheid te geven voor de verkiezingen over twee maanden, maar ook om voor het verkiezingsprogramma, dat nog geschreven gaat worden, zoveel mogelijk input te vragen.

Al met al hebben we een leuke dag gehad, met veel goede gesprekken en positieve reacties. En een boodschap is weer duidelijk gemaakt aan de studenten: VUUR heeft hart voor onderwijs!