Win het boek: Acht vrouwen in een mannenwereld

Auteur Marian Geense was één van die acht vrouwen. Zij beschrijft in haar boek hoe deze vrouwen ieder op een eigen manier, omgingen met studie, gezin en het werken in een mannenwereld. Zij plaatst dat tegen de achtergrond van een verschuivende tijdgeest in de tweede helft van de 20ste eeuw, vanaf de wederopbouw en de hippietijd tot de mobiele telefoon en de energietransitie.

Deze literaire non-fictie is gebaseerd op waargebeurde ervaringen en interviews. De vrouwen zijn totaal verschillend van elkaar: de één arm de ander rijk, de één trots, de ander bescheiden. Wat ze gemeen hebben, is hun ambitie om onafhankelijk te zijn en een zelfstandige carrière op te bouwen. Het vertelt niet alleen het verhaal van acht meisjes die een technische studie gaan volgen, maar ook van acht vrouwen die carrière maken én een gezin stichten.

Geense: "Universiteit Utrecht zet zich in voor een vrije ontwikkeling. Daarom denk ik dat het pas verschenen boek: Acht vrouwen in een mannenwereld, van Delftse novieten tot ingenieurs, ook heel interessant en relevant is voor iedereen die verbonden is met deze universiteit."

Winnen
Het boek is verkrijgbaar voor 37,95 euro bij Uitgeverij Aspekt. DUB mag 4 boeken weggeven. Om kans te maken op één van de vier boeken vragen we je om de volgende vraag te beantwoorden: Van alle studenten die in Delft studeerden in 1956: Hoe groot was het aantal vrouwen en hoeveel vrouwelijke studenten waren er dat jaar in Utrecht? Mail je antwoord, samen met je naam en telefoonnummer, uiterlijk 31 januari naar dubprijsvraag@uu.nl. Winnaars ontvangen persoonlijk bericht.

Tags: prijsvraag