Win kaarten voor de tentoonstelling: Hollandse meesters uit de Hermitage

Foto: Evert Elzinga

Cathelijne Broers, directeur van De Nieuwe Kerk en De Hermitage Amsterdam, verwierf veel bekendheid met de tentoonstelling Hollandse Meesters uit de HermitageEind maart werd zij tijdens de Diesviering uitgeroepen tot Alumnus van het Jaar, omdat zij door "haar zichtbaarheid, bevlogenheid en kennis een absolute inspiratiebron is voor de huidige studenten van de Universiteit Utrecht”. Naar aanleiding hiervan mag DUB nu twee toegangskaarten weggeven.

Over de tentoonstelling
Het is voor het eerst sinds 250 jaar dat de vele Hollandse Meesters uit de beroemde collectie van de Hermitage in St. Petersburg weer in Nederland zijn. De Keizersvleugel van het museum staat nu in het teken van deze verzameling Hollandse schilderkunst. Er zijn 63 werken van vijftig schilders voor deze tentoonstelling naar Amsterdam gehaald.

Winnen
De tentoonstelling is nog te zien tot en met 27 mei 2018. Het museum de Hermitage is dagelijks geopend van 10 tot 17 uur, maar in de laatste week van de tentoonstelling - 19 tot en met 27 mei, is het museum tot 22 uur geopend. Mail om kans te maken op twee toegangskaarten voor de tentoonstelling, vóór 1 mei je naam en telefoonnummer naar DUBprijsvraag@uu.nl. Winnaars zullen op 1 mei persoonlijk bericht ontvangen.
Rembrandt van Rijn, Flora, 1634  © State Hermitage Museum, St PetersburgRembrandt van Rijn, Flora, 1634  © State Hermitage Museum, St Petersburg

Tags: winactie