Win kaarten voor het Universiteit van Nederland-college van Annelien Bredenoord

Universitair hoofddocent Annelien Bredenoord geeft op 20 januari een college over medische ethiek bij de Universiteit van Nederland. DUB geeft 10x2 kaartjes weg voor deze avond!

Bij de Universiteit van Nederland geven de beste hoogleraren van Nederland gratis college op internet. Elke werkdag komt er een nieuw college online, en elke week een nieuwe hoogleraar. DUB geeft kaarten weg waarmee je de opnames bij kunt wonen van de lezing van Annelien Bredenoord. Zij is universitair hoofddocent medische ethiek in het UMC Utrecht, Eerste Kamerlid namens D66 en columnist bij DUB.

Haar college gaat over de vraagstukken binnen de medische ethiek. Wil jij een perfect kind? Waarom knutselen we geen kerngezonde, hyperintelligente en bloedmooie baby’s in elkaar? Gewoon omdat het kan, en omdat het goed is voor de mensheid. En waarom mag je je eigen nier eigenlijk niet verkopen? Hij is tenslotte van jou. Moet een familielid of arts jou informeren als er een genetische afwijking in de familie is?

Enorm interessante vragen, maar vooral heel moeilijk te beantwoorden. Er is zó veel mogelijk met de nieuwste medische technieken, maar willen we alles wel naar onze hand kunnen zetten? Dit college gaat je confronteren met de moeilijkste medisch-ethische dilemma’s. En dat gaat vaker over jezelf dan je denkt.

De opnames vinden plaats in Club Air in Amsterdam op 20 januari. DUB mag 10x2 kaarten voor deze avond weggeven. Wil jij erbij zijn? Mail dan vóór 18 januari naar DUBprijsvraag@uu.nl. Winnaars krijgen op 19 januari bericht.