Groot feest voor studenten en medewerkers Sociale Wetenschappen

Dit grote spandoek hoort bij het onderdeel over vijftig jaar FSW in foto en film

De faculteit Sociale Wetenschappen maakt zich op voor de grand finale van haar vijftigste verjaardag. Volgende week dinsdag 10 juni gaan medewerkers, studenten en alumni van de faculteit in De Uithof van 14 tot 22 uur een feestje vieren.

Dit collegejaar begon voor de sociaal wetenschappers met een taartje. De faculteit bestaat vijftig jaar. In het afgelopen jaar werd regelmatig stilgestaan bij dit feit. Nu het collegejaar bijna ten einde is, is het tijd voor een grand finale.

De voorbereidingen voor het FSW50-festival zijn in volle gang. Aanstaande vrijdag worden de gebouwen en de terreinen van het Martinus Langeveld en het Sjoerd Groenman omgetoverd tot feestlocaties. Er zijn prikkelende colleges te volgen, testjes te doen in de laboratoria, optredens te zien van medewerkers en studenten en bijvoorbeeld paaldanslessen te volgen. Ook wordt natuurlijk stilgestaan bij de geschiedenis van de faculteit, haar medewerkers en studenten in woord en beeld.

Op de website die speciaal voor dit lustrum is gebouwd, zijn alle activiteiten van dit feestje te vinden. De site is het hele jaar door gevuld met allerlei wetenswaardigheden. Zo geven 26 wetenschappers een minicollege over hun onderzoek in relatie tot het getal 50 in de serie 50 bites of science. Zo schrijft ontwikkelingspsycholoog Eddie Brummelman hoe het een kind vergaat als je het 50 complimenten op een dag geeft. Hoogleraar sociologie Beate Völker vraagt zich af of het mogelijk is om 50 jaar een vriendschap te onderhouden en leert cognitief psycholoog Susan te Pas je of je 50 tinten grijs wel kunt onderscheiden.

Medewerkers, alumni en studenten moeten wel een kaartje kopen om bij het afsluitende feest te mogen zijn. Een kaartje kost 2,50 euro en kan nog tot en met donderdag 5 juni worden gekocht.