Nieuwe letters op Wiskundegebouw zijn moeilijk leesbaar

Wat is de nieuwe naam van het Wiskundegebouw? Foto: Annemarie Sint Jago.

Wat staat er nou op de voorgevel van het voormalige Wiskundegebouw? De nieuwe naam van het gebouw is maar moeilijk leesbaar.

Als je goed kijkt dan kan je het wel lezen, die letters op het oude Wiskundegebouw: Hans Freudenthalgebouw. Maar je moet wel je best doen de naam die begin dit jaar is aangebracht te zien. En als je iets verder weg staat (fotobewijs), dan zie je maar met moeite dat er überhaupt letters boven de ingang zijn.

Kunnen de letters niet een ander kleurtje krijgen? "Ze vallen inderdaad niet zo op tegen de achtergrond van het gebouw", zegt Machiel van der Grift, hoofd huisvesting van de faculteit Betawetenschappen, lachend. "Er gaat iets aan gebeuren, maar dan moet je bij iemand anders binnen de universiteit zijn."

En die persoon is Christel Kleijnen van de universitaire afdeling Vastgoed en Campus. Kleijnen: "Over anderhalve week worden de letters donkerder gemaakt, door er een extra laag op te plakken. Dat was overigens altijd de bedoeling."