Odysseus krijgt voetballes van FC Utrecht

De dames van Odysseus 91 mogen deze sportzomer naar de European Universities Games in het Spaanse Cordoba. In de voorbereiding gingen de vrouwen de strijd aan met het vrouwenteam van FC Utrecht.

Het was feest vorig jaar toen de vrouwen de gouden medaille haalden bij het GNSK (Groot Nederlands Studenten Kampioenschap), En daar ga je dan.. met zijn allen naar de Europese studentenkampioenschappen in Zuid-Spanje.

Maar zo'n reis kost geld en er is geen Oranje-achtige ondersteuning. Een ludieke actie moest de kosten drukken. Zo stonden de dames van Odysseus woensdagavond tegenover het vrouwenteam van FC Utrecht dat op professioneel niveau voetbalt. Tegelijkertijd de best wenselijke voorbereiding op het toernooi in Spanje.

Het zonnetje brak kort voor achten door toen niemand minder dan topscheidsrechter Roelof Luinge ('doorspelen, niet blijven liggen') het beginsignaal gaf. Al na vier minuten moest de keepster van Odysseus vissen. Maar een paar minuten later wist ook Odysseus te scoren. Dat beloofde wat. Het waren echter de dames van FC Utrecht die het spel wat beter in de benen hadden. Bij rust stond het al 1-3.

Ondertussen stroomde het geld binnen door toegangskaartjes en verkoop van bier en knakworstjes. De stoere mannen aan de kant mochten in de pauze voor een euro zelf op doel schieten. Uiteindelijk werd het 2-5. Geen prettige uitzwaaiwedstrijd voor het toernooi, maar toch een goede oefening om in Cordoba echt te schitteren.

Tags: odysseus '91