Spar en Hema feliciteren UU

Met een enorme taart in zijn handen, kwam Erwin Binneveld, de bedrijfsvoerder van de Hema en de Spar in de Uithof woensdagochtend naar de vijfde verdieping van het Bestuursgebouw. Om te delen in het succes.

‘Ons interne motto is: vier altijd elk succes!’, schrijft Binneveld in een begeleidend briefje. Binnevelds oog viel afgelopen zaterdag op de advertentie van de UU waarin met knalletters ‘Excellent’ stond en waarin werd uitgelegd dat de Universiteit Utrecht door een reviewcommissie als enige is beoordeeld als excellent.

Als belangrijke voorziener van de broodnodige hapjes en drankjes in De Uithof vervulde hem dat met ‘groot genoegen’. Hij besloot de universiteit op voor Hema gepaste wijze te feliciteren. Met een zelfgemaakte taart waarop de hele advertentie, inclusief het woord ‘Excellent’ is weergegeven.

Binneveld had pech. Het college van bestuur was niet aanwezig tijdens zijn inval. Geen probleem. De taart staat nu in de koelkast te wachten tot hij aangesneden wordt. Zo krijgt het spontane feestje van twee weken geleden een onverwacht vervolg. Wie een hapje krijgt is nog onduidelijk. De taart is behoorlijk groot, maar niet zo groot dat alle UU ‘ers een stukje kunnen ophalen.