Sportieve UU’ers gaan de strijd met elkaar aan op sportdag

Lachen en gieren tijdens de UU-sportdag bij de verschillende onderdelen van de Meerkamp.

Het viel niet mee met die hitte, maar fanatiek waren ze wel. De sportiefste medewerkers van de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht lieten zich van hun beste kant zien tijdens de sportdag.

Flesjes water, gejuich en gejoel en vooral veel medewerkers van de UU en de HU. De sportvelden van sportcentrum Olympos staan vol met sportievelingen die de uitdaging met elkaar aan gaan tijdens de Fit4UU-sportdag.

De UU vindt vitaliteit en gezondheid van de medewerkers belangrijk en mede daarom werd de sportdag georganiseerd. Sporten is immers goed voor je. De sportievelingen van de universiteit en de hogeschool schreven zich massaal in voor de 'buitenspelen'. Zo kon er worden gevoetbald, een potje tennis worden gespeeld, maar ook de Meerkamp was een favoriet onderdeel. De activiteiten die binnen zouden plaatsvinden werden afgelast. Er was te weinig animo.

Glijpartijen en de rupsenloop
De Meerkamp was één van de onderdelen van de sportdag. De Geesteswetenschappers en de celbiologen rollen door de rubberen waterbaan om bekertjes water razendsnel aan de andere kant in de emmer te deponeren. Dit werkt aardig op de lachspieren, want glijpartijen zijn niet uitgesloten.

Verderop het veld staat de beruchte stormbaan. De medewerkers van Centrum Onderwijs & Leren  klauteren naar boven en glijden aan de andere kant naar beneden. De mannen en vrouwen, in roze shirtjes, van Vastgoed & Campus laten zien dat zij hun roeping zijn misgelopen bij het voetbalonderdeel; de voetbalsjoelbak. De ballen worden vol enthousiasme richting het ‘zwarte doel’ geschoten en het gejuich laait op wanneer één van hen weer drie punten binnenhaalt voor het team.

De fanatiekelingen van de faculteit Diergeneeskunde laten zien dat zij de bewegingen van de rups goed onder de loep hebben genomen. Met kleine stapjes verplaatsen zij zich in de rode rubberen lap. Bij de bocht naar links gaat het bijna mis, maar de groep weet zich staande te houden. Opperste concentratie vereist! Nog meer inspanning bij de werknemers van de Bètafaculteit. Onder luid gejoel moedigen de deelnemers elkaar aan terwijl zij springend op een mat, het springtapijt, proberen de eindstreep te halen. Zonder valpartijen bereikt de groep de overkant.

Het 'roze' team wint de Meerkamp
Volledig in het zwart staan de fanatieke dames van Directie Communicatie & Marketing klaar bij het ‘bruggen bouwen’. Ze gaan de strijd aan met de celbiologen. Het is een nek-aan-nek race maar met een nipte voorsprong winnen de celbiologen van het 'zwarte-shirtjes-team'. De dames van DCM proberen nog een puntje erbij te smokkelen omdat zij met ‘alleen vrouwen zijn’, maar de jury is streng. Ze proberen het daarom bij het ski-parcours, waar ze eerst nog even oefenen voor de tegenstanders aanwezig zijn.

Verderop staan de enthousiastelingen van Ontwikkelingsbiologie. Ze proberen een zo snel mogelijke tijd neer te zetten bij het onderdeel met de tennisballen: Handen op de rug en met zes man sterk proberen het balletje naar de overkant te brengen. Tussen de schouderbladen en heuppartijen door bereikt de eerste tennisbal het einde.

Aan alle sportieve onderdelen komt een eind. En uiteraard was er ook een winnaar. De gelukkige winnaars van deze Meerkamp is het team van Vastoed & Campus; de roze shirtjes. Gefeliciteerd!