Twitterpraat: universiteit zoekt hoofd docent

Met een vergrootglas houden we bij DUB de hele week Twitter in de gaten. Dit zijn de tweets die je niet gemist mag hebben.

Een grappige, maar ook wel enge spatiefout:

RT @sillygirlNL: @spatiegebruik Klinkt beetje eng: @FSW_UU @UniUtrecht zoekt hoofd docent. Is iemand zijn hoofd verloren? #spatiefout

— Monique Janssens (@MoniqueJanssens) January 25, 2012

Een nep-André Kuipers heeft de oplossing voor de storing bij ING Internetbankieren:

Zal ik de #ING satelliet weer recht hangen?

— Andre Kuipers (@space_andre) January 25, 2012

De echte André maakt ondertussen mooie kiekjes vanuit de ruimte:

De Aarde bij nacht met het rijzende sterrenbeeld Orion aan de horizon. #PromISSe flic.kr/p/biJysk

— André Kuipers (@astro_andre) January 26, 2012

Arend Jan: je hebD helemaal gelijk:

ik geloof dat de studenten de d's en t's niet zo vreselijk belangrijk meer vinden

— Arend Jan Boekestijn (@ajboekestijn) January 20, 2012

Filmmaker Eddy Terstal vindt het congres From Widukind to Wilders maar onzin:

In Utrecht hele universiteit voor nodig om te bepalen dat Wilders een populist is. Volgend jaar gaan ze kijken of Mao een chinees was.

— Eddy Terstall (@eddy_terstall) January 26, 2012

Touché:

basisbeurs: moet toch beetje lachen als dit kabinet komt met het argument dat iets subsidie voor de rijken is. Hypotheekrente aftrek niet?

— martijn v calmthout (@vancalmthout) January 21, 2012

In Delft gaan decanen op zomervakantie met geld van de uni, in Utrecht is iedereen gelijk:

De#UniUtrecht behandelt iedereen gelijk: zelfs decanen krijgen een wielklem......! tinyurl.com/6rk45vn

— Bert van der Zwaan (@rector_UU) January 25, 2012

Tot volgende week!