Onderzoek student online goed ontvangen

Zal ze wel of niet haar stage nog laten meetellen voor haar bachelordiploma? Judith van Delft is er nog niet uit. De stageplaats deed ze op toen ze bezig was met haar afstudeeronderzoek. Haar onderzoek past zo in het straatje van het bureau dat het misschien wel slim is om de stage mee te nemen op het diploma. Maar ook door online-media  is het onderzoek zeer goed ontvangen.

Sociale media inzetten om ‘proefkonijnen’ te vinden en je onderzoek te promoten werkt. Bachelorstudent Judith van Delft weet er nu alles van. Voor haar afstudeeronderzoek naar de combinatie van betrokkenheid van werknemers en flexibel werken zette ze vele mogelijkheden in die internet biedt. Zo liep ze in de virtuele wereld tegen Adviesbureau Proven Partners aan die zeer geïnterresseerd bleek in haar onderzoek. Judith zette samen met het bedrijf nog een nieuwe sociale media actie op touw waardoor de studente nog meer respondenten kreeg.

Stage

Judith is net klaar met haar bachelorstudie bij Bestuurs- en Organisatiewetenschap en loop tot half juli stage bij Proven partners waar ze begon toen ze het onderzoek had afgerond. “Ik geloof zelf heel erg in het idee om de werknemer centraal te stellen en te focussen op het resultaat. Ik ben een grote fan van het nieuwe werken. Ik ben daarom ook heel blij met de resultaten en zou verbaasd zijn geweest als die anders zouden zijn uitgevallen.”

Ze is dan ook zeer tevreden met de resultaten van haar onderzoek die zeggen dat de betrokkenheid van werknemers groter wordt door flexibel werken. En flexibel werken is slechts een onderdeel van het nieuwe werken. “Flexibel werken is tijd- en plaatsonafhankelijk. Het nieuwe werken houdt nog meer in. Het draait erom dat je de werknemer zo goed mogelijke fysieke en virtuele ondersteuning geeft om de primaire taken uit te voeren."

Social media

Het onderwerp van haar onderzoek impliceert het misschien al een beetje maar internet speelde een grote rol. “Ik had zelf al het internet ingezet om respondenten te vinden en samen met Proven Partners heb ik er nog meer gevonden online. Ook hebben zij via hun social media veel bekendheid gegeven aan het onderzoek. Eind mei werden de conclusies gepresenteerd en die zijn in een persbericht online verspreid. Toen nam ook Nu.nl het nieuws over.”

Maar ook andere online-media namen Judiths onderzoeksresultaten over. “Ik had van te voren niet verwacht dat het zo zou leven. Ik ervaar het wel als een erkenning voor mijn harde werken.”

De richting waarin ze is afgestudeerd is de ‘leerkring Management van Human Resources'. Ze wil nog een master gaan doen, maar welke dat wordt, weet ze nog niet. “Ik twijfel. Ik wil wel een master in Human Resource Management doen, maar ik weet nog niet waar. Hoewel ik super tevreden ben over het didactisch model van de USBO, richt de USBO-master zich meer op nationale- en publieke bedrijven, terwijl mijn interesse meer uitgaat naar internationaal en privaat.” Wat de keuze uiteindelijk wordt, is vast online te vinden. Via @Judith van Delft bijvoorbeeld.