DUBstagram: Renoir sucks at painting

Het is een heuse movement: Renoir sucks at painting. Studente Renée was in New York en deed mee.

Wie: @reneevolkers, 22 jaar, student Kunstgeschiedenis.

Renoir sucks? Vertel? "Deze foto hebben James (mijn vriend, ook kunstgeschiedenisstudent) en ik gemaakt tijdens onze vakantie in New York. Het verwijst naar de demonstraties in oktober door de satirische 'Renoir Sucks at Painting'-beweging. De volgers protesteerden voor grote Amerikaanse musea met borden waarop leuzen stonden als 'God hates Renoir' en 'Aesthetic Terrorism'. Ze willen dat alle schilderijen van Renoir uit de nationale musea worden gehaald, We hebben het nieuws destijds een beetje gevolgd en vonden het stiekem best grappig. Renoir's schilderijen zijn niet echt mijn smaak, maar of ik hem een slechte schilder vind, laat ik in het midden."