Rood zet fout met huisbaas recht

De SP-jongerenorganisatie Rood heeft een ‘gouden pluim’ uitgedeeld aan de Groningse huisbaas Henk Bulten. In 2010 werd hij nog onterecht door de organisatie beschuldigd van huisjes melken.

Rood kreeg in 2011 geen klachten over Bulten. Een prestatie, volgens de SP-jongeren. “Achthonderd huurders en geen enkele klacht. Daar zouden meer huisbazen een voorbeeld aan moeten nemen”, zegt Rood-bestuurslid Daan Brandenbarg in een persbericht.

In 2010 riep de organisatie Bulten uit tot ‘huisjesmelker van het jaar’. De Groningse kamerverhuurder werd ervan beschuldigd dat hij studentes liet strippen voor een kamer, onveilig asbest had laten verwijderen en onaangekondigd badkamers binnenliep. Al snel bleek dat de aantijgingen aan het adres van Bulten niet hard konden worden gemaakt. De organisatie bood uiteindelijk haar excuses aan en beloofde haar onderzoek in het vervolg grondiger te zullen doen.