Twee Utrechtse acts in halve finale cabaretfestival

Drie UU-studenten strijden volgend weekend voor een plek in de finale van het Groninger Studenten Cabaret Festival. Het gaat om cabaretier Gijs Deckers en het trio Malt waarin UU’ers Stijn Jonasse en Coen van Hessen zitten. Zij worden aangevuld met HU-student Philip Wynands.

Het Groninger Studenten Cabaret Festival (GSCF) is inmiddels een gevestigde naam. Een aantal cabaretiers heeft hier zijn start in de wereld van het cabaret gemaakt. Ook Utrechtse studenten maakten in het verleden furore in Groningen dat dit jaar voor de 24ste keer het GSCF organiseert. En nu komen zelfs twee van de zes halve finalisten uit Utrecht.

Gijs Deckers, (22, foto boven) studeert filosofie en psychologie en  heeft altijd een klein zwart opschrijfboekje bij zich waarin hij zijn invallen pent.

Het trio Malt zorgt voor een absurde aaneenrijging van sketches en muziek zonder hun optreden te belasten met een rode draad.

De Utrechters nemen het op tegen vier andere kandidaten. De halve finales worden gespeeld op twee avonden en wel op vrijdag de 29ste en zaterdag de 30ste oktober. De drie winnaars nemen het vervolgens tegen elkaar op tijdens de finale op 31 oktober. Alle finalisten gaan vervolgens met elkaar on tour.  GK