Drukbezocht natuurkundefestival op het Domplein

Instagram: @taampiea

Het evenement werd georganiseerd door het departement Natuurkunde van de Universiteit Utrecht (EMMEPH) en studievereniging A–Eskwadraat om de natuurkunde te vieren, promoten én uit te voeren.

Tamar Aprahamian is communicatieadviseur bij de Faculteit Bètawetenschappen en heeft meegedacht over de promotie van het event. Tamar: "Het was echt gezellig druk! Vooral vanaf het middaguur tot een uur of vier stond het plein vol. Onder andere door de verschillende kraampjes, de zon, foodtrucks, ijscokar en loungeplekken had het ook een echt een festival karakter."

De Utrecht Physics Challenge
"In het Academiegebouw vond de Physics Student Challenge plaats met natuurkundestudenten uit het hele land. Zij luisterden naar lezingen door natuurkunde wetenschappers als Laura Greene en Clint Sprott (beiden uit de VS) en Laura Filion van de UU. Ook moesten de studenten verschillende opdrachten doen. De uiteindelijke winnaar heeft een ballonvaart gewonnen.

Het doel van het festival was om het belang van natuurkunde onder een breed publiek onder de aandacht te brengen. En om te laten zien dat natuurkunde ook leuk is! Daar zijn de studenten absoluut in geslaagd, vind ik.

Ik vind het echt knap dat onze natuurkundestudenten, in samenwerking met het departement Natuurkunde, dit festival hebben georganiseerd. Dezelfde studenten hebben een paar jaar geleden ook de beroemde natuurkundige Stephen Hawking naar Nederland gehaald."

Bekijk hier de aftermovie, om een beetje een beeld te krijgen van het evenement.

A post shared by Tamar Aprahamian (@taampiea) on May 6, 2017 at 4:35am PDT