Afgelopen week van 7 naar 30 graden

Bewoners Casa Confetti hebben warme woning met kerst

casa confetti-DUB
Bijna twee weken was een bedrijf bezig de verwarming van Casa Confetti te repareren. Foto DUB

Bijna een maand was het hopeloos met de warmtevoorziening in het studentencomplex Casa Confetti op het Utrecht Science Park. De leidingen waren verstopt en moesten grondig gereinigd worden. De bewoners kregen een elektrische kachel van studentenhuisvester SSH om niet helemaal in de kou te zitten. Als teveel mensen tegelijk de kachel gebruikten, dan viel de stroom uit. DUB maakte eerder een video waaruit bleek hoe de bewoners  worstelden met de situatie.

Vorige week donderdag leek het bedrijf Linthorst de klus geklaard te hebben. Stapsgewijs werd de verwarming weer aangezet. Enige nadeel: er zit een cleaner in het systeem die alleen goed werkt bij hoge temperaturen. Daarom moesten de bewoners de verwarming op standje vijf zetten. Dus gingen ze van het ene uiterste naar het andere. Bij sommige kamers steeg de temperatuur naar 30 graden, bij andere zo rond de 24 graden. Ondanks de koude temperatuur buiten, werden de ramen opengezet.

Op maandag en dinsdag moest de verwarming weer tijdelijk uit om schoon water in het systeem te laten stromen. Woensdag ging het weer naar standje vijf en vanaf donderdag zou de verwarming weer normaal bedienbaar moeten zijn.