Decaan Sociale Wetenschappen vertrekt

Werner Raub was vijf jaar lang decaan van de faculteit Sociale Wetenschappen. Daarvoor was hij al enige tijd vice-decaan in het faculteitsbestuur onder zijn voorganger Willem Koops. Na zeven jaar besturen vindt hij het tijd om het stokje door te geven, zegt Raub in een bericht op intranet.

Raub gaf leiding aan een financieel stabiele faculteit. Sociale Wetenschappen kon mede daarom de afgelopen jaren fors investeren in extra docenten. De faculteit wist bovendien veel vrouwelijke hoogleraren te strikken, iets waar Raub trots op is. De laatste tijd is vooral internationalisering van het curriculum en van de staf een speerpunt.

Zijn besluit om afscheid te nemen als decaan licht Raub als volgt toe: “Meer dan vijf jaar decaan is een lange periode. Het lijkt mij beter om nu te kiezen voor een wisseling van de wacht dan nogmaals ‘bij te tekenen’. En voor mijzelf geldt dat ik in de laatste fase van mijn loopbaan graag terugkeer naar het onderzoek.”

Het universiteitsbestuur gaat op zoek naar een opvolger voor Raub. De overdracht moet kort na de zomer plaatsvinden.