Mogelijk studentenwoontoren aan de Opaalweg

Als het even meezit, krijgt Utrecht er tweehonderd nieuwe studentenkamers bij. De Stichting Studentenhuisvesting (SSH) heeft samen met vastgoedbedrijf Syntrus Achmea plannen voor een nieuw studentencomplex aan de Opaalweg in Hoograven.

De nieuwe woontoren moeten gebouwd worden op een terrein tussen de Waterlinieweg en de busbaan over de Amethistweg in de wijk Hoograven. Het Utrechtse stadsbestuur heeft dinsdag toestemming gegeven om het voorstel verder uit te werken. Studentenhuisvesting is volgens het college van B & W een belangrijk onderdeel van het Utrechtse coalitieakkoord.

Binnenkort zullen omwonenden worden uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst. Voor het nieuwe studentencomplex moet het bestemmingsplan gewijzigd worden.

Tags: opaalweg | ssh