Studentsporters verrassen jonge patiëntjes met zangeres Maan

Foto's: Shoot a memory fotografie

Maan, winnares van de Voice of Holland, en Sarah & Julia, bekend van het junior songfestival, bezochten de kinderen aan hun bed. Ze zetten handtekeningen en maakten een praatje. En natuurlijk maakten ze muziek en zongen ze samen met de patiëntjes hun liedjes.

In een bericht aan DUB vertellen studenten van de Sportraad Utrecht over de geslaagde dag waar de pers bewust buiten de deur werd gehouden. De komst van de bekende zangeressen was een voor de kinderen onverwacht extraatje tijdens een sportdag die een speciale WKZ-commissie van de sportraad voor hen organiseerde. De studenten hadden een ruimte om te lasergamen ingericht, er was een bowlingbaan en er kon een werp- en gooispel gespeeld worden. Verder mochten de kinderen dansen met de verenigingsmascottes.

Het WKZ is al een aantal jaren de “maatschappelijk partner” van de Sportraad Utrecht die de Utrechtse studentensportverenigingen vertegenwoordigt. Vorig jaar werd samen met het ziekenhuis het plan opgevat om de sportdag te organiseren. Acht studenten van verschillende verenigingen vormden de WKZ-commissie die de kinderen woensdag wist te vermaken. Een tweede editie van de sportdag volgend jaar is al aangekondigd.