Twee UU'ers naar kwartfinale Student of the Year

UU-studenten Nienke de Jonge en Thomas Arnold hebben de kwartfinale van Student of the Year 2012 gehaald.

Twee andere UU-studenten die meededen aan de voorronde vallen af omdat zij niet voldoende stemmen kregen van het internetpubliek. 24 van de in totaal 60 deelnemende studenten zijn doorgedrongen tot de kwartfinale.

In de kwartfinale gaat het net als in de voorronde om het verzamelen van zoveel mogelijk online stemmen. Daarnaast worden de debatteertechnieken van de deelnemers getest, hiermee kunnen ze extra punten verdienen.

In mei is de finale van de jaarlijkse zoektocht naar de de slimste én knapste student van Nederland. In 2011 won UU-studente Mirjam de Rover de competitie bij de vrouwen.