Vijf Utrechtse huizen in race voor Studentenhuis van het Jaar

Huize Octopussy is één van de vijf huizen die op gaat voor de titel

Maak kennis met de Utrechtse deelnemers die de titel ‘ultiem studentenhuis’ willen binnenslepen. 19 april wordt bekend welke 12 studentenhuizen door zijn naar de halve finale. Het is de tiende editie van dit jaarlijkse initiatief dat door Studenten.net georganiseerd wordt.

1. Met z’n vieren drinken ze bij Huize Stone Chicken wekelijks 5 kratten bier. De favoriete bezigheden van deze studenten zijn kort samengevat 'zuipen en blowen, zuipen en blowen'. Wekelijks meer dan 3 uur studeren is zo wel wat veel gevraagd.

2. Gang 1.6 van het studentencomplex AL16 telt maar liefst 27 bewoners. 3 kratjes en 4 flessen per week is dan aan de lage kant. Van de Herman Brood-academie tot aan de UvA, van Werktuigbouwkunde tot aan Culturele Maatschappelijke Vorming: alle opleidingen zijn hier vertegenwoordigd.

3. Huize Octopussy heeft 10 vrouwelijke bewoners en de drank vloeit er rijkelijk. Met raveparty’s in hun werfkelder en ’s zomers uitgebreid eten op hun kade aan de Oudegracht vullen ze hun tijd.

4. Zes verenigingsmeisjes is Huize Schelde rijk. Desondanks gaat er maar 1 kratje bier per maand doorheen. De wijn is daarentegen niet aan te slepen. Een datediner, huisweekend en huisfeest behoren tot de jaarlijks terugkerende tradities. De huismascotte is Ferdinand de flamingo.

5. Bij Huize AcidHouse knuffelen ze graag met hun huiskonijn en houden ze twee keer per maand een barbecuehuisfeest. Samen zeiken ze graag films af en houden wekelijks ook nog 45 uur per persoon over om te studeren.

Om te stemmen ga naar: www.studentenhuisvanhetjaar.nl