Win kaarten voor Boban Braspenning in Parnassos Cultuurcentrum

Parnassos Cultuurcentrum

Broban schreef de voorstelling Boompje Beestje vanuit zijn studentenkamer, waar hij noodgedwongen is blijven hangen. Broban is afgestudeerd op Economie en Ethiek, in de voorstelling heeft hij het daarom óók over economische ongelijkheid en financiële fratsen van vermogenden hebben. Opgegroeid aan de periferie van de kak, kan hij niet anders dan zich daar dubbelzinnig toe verhouden. Aan de hand van liedjes en sprookjes duikt Boban in de wereld van het grote geld. Met nummers op piano en gitaar houdt hij het publiek een scherpe spiegel voor. Een spiegel waar hij zelf maar moeilijk in kan kijken. Broban is tevens jurylid van DUBs campuscolumnistenwedstrijd, lees hier het interview dat DUB met hem hield.

Over Broban
Boban Benjamin Braspenning (6 oktober 1994) behaalde maar liefst drie diploma’s aan de Universiteit Utrecht en liep stage bij zowel Follow the Money als het Financiële Dagblad. Dat alles om maar geen cabaretier te hoeven worden. Maar zodra Boban virale studentenliedjes over studieschuld begint te schrijven, gaat het van kwaad tot erger. Hij krijgt de smaak te pakken, hij maakt ook nog een kinderboek over banken: Het Bankenwezen: Een waargebeurd sprookje. In 2021 wint hij de jury- en publieksprijs van het Groninger Studenten Cabaret Festival en is hij binnen no-time aangesloten bij Bos Theaterproducties. Als uit de kast gekomen kunstenaar staat hij bij Parnassos Cultuurcentrum op het Cabaretpodium met zijn eerste avondvullende voorstelling Boompje Beestje.

Winnen
DUB mag 2 x 2 kaarten weggeven voor de voorstelling Boompje Beestje in Parnassos Cultuurcentrum op 21 april 2023 (20:30 uur). Mail, om kans te maken op twee kaarten, uiterlijk 15 april je naam en telefoonnummer naar dubprijsvraag@uu.nl. Winnaars ontvangen persoonlijk bericht.