Delftse klimgeiten vernederen UU'ers bij jaarlijkse traploopwedstrijd

Twee Delftse studenten hebben de jaarlijkse traploopwedstrijd van de Utrechtse Studenten Alpenclub (USAC) gewonnen.

Wie kan het snelste met de trap naar de bovenste verdieping van het Van Unnik? Bij die wedstrijd, georganiseerd door de Utrechtse klimvereniging USAC, verwacht je een winnaar van de UU. Maar nee.

Winnaar bij de heren: TU Delft-student Peter-Paul de Graaf. Tijd: 1 minuut en 43 seconden.

Snelste bij de dames: Nicole Clerx, masterstudente van de TU Delft (deed een bachelor aan de UU). Zij deed er 2 minuten en 22 seconden over om op de 21ste etage van het Van Unnik te komen.

U leest het: het is slecht gesteld met de klimcapaciteiten van Utrechtse studenten. Of zouden die Delftse studenten aan de verboden middelen zitten?

In totaal 9 mannen en 7 vrouwen deden mee aan de jaarlijkse traploopwedstrijd van USAC. In 2009 schreef het Ublad ook over de wedstrijd. En ook toen won een Delftse student de wedstrijd!