Monique Jansen (2012)

Monique Jansen tijdens het NK in 2007. Foto: Erik van Leeuwen-www.erki.nl

Atlete Monique Jansen kwam in Londen in actie bij het discuswerpen. De zevenvoudig Nederlands kampioen haalde de finale niet.

Geboren: 3 oktober 1978
Sport: Atletiek
Studie: Scheikunde
Olympische prestaties: 2012: uitschakeling in kwalificatie voor finale discuswerpen

Monique Jansen miste in Londen de fitheid om ver te komen. Ze bleef steken in de kwalificatieronde. Ze eindigde op plek 31 van de 34 deelnemers. Na de Olympische Spelen sloot ze haar topsportcarrière af.

Jansen werd vanaf 2006 zeven keer achter elkaar Nederlands kampioen discuswerpen. Internationaal was een negende plaats op het EK van 2009 haar beste prestatie.

In 2005 studeerde ze af in de scheikunde aan de Universiteit Utrecht. Ook volgde ze een lerarenopleiding bij het voormalige IVLOS. In 2006 startte ze haar maatschappelijke carrière als docente wis- en scheikunde op de Kees Boeke-school te Bilthoven.

Bron oa: Wikipedia

Klik voor een overzicht van alle Olympische helden van de UU hier.