Universiteitskwartier voor Utrecht

Het gebied rondom het Janskerkhof en de Drift moet binnenkort bekend staan als het Utrechtse Universiteitskwartier. De straatnaamborden in dat deel van de binnenstad krijgen het onderschrift ‘Universiteitskwartier’.

Utrecht kent al enkele jaren een Museumkwartier. Burgemeester Wolfsen overhandigde donderdag tijdens een ‘prominentendiner’ van de universiteit het eerste ‘Universiteitskwartierbord’ aan collegevoorzitter Van Rooy.

Volgens een woordvoerder van de gemeente gaat het om een cadeautje van de stad aan de jarige universiteit. Het gebaar onderstreept het belang dat Utrecht hecht aan de aanwezigheid van de universiteit in de stad. De omgeving van het Janskhof wordt gezien als 'een ontmoetingsplaats van kennis en talent te midden van cultuur en ontspanning'.

Vooralsnog gaat het om de naambordjes van het Janskerkhof, Drift en Wittevrouwenstraat. De borden in die straten wordt uiterlijk volgende week geplaatst.