Utrecht zevende tijdens Batavierenrace

Alle ambities ten spijt is de estafetteploeg van de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht niet verder gekomen dan een zevende plaats tijdens de 38ste editie van de Batavierenrace. Nijmegen won, gevolgd door Groningen en Eindhoven.

De start van de grootste estafetteloop was in Nijmegen en eindigde zoals gebruikelijk op de campus van de Universiteit Twente. In totaal moest er 175 kilometer worden gelopen onderverdeeld in 25 etappes. Behalve zelf geformeerde lopersgroepen doen er jaarlijks ook universiteits- en hogeschool teams mee in de Strijd der Universiteiten. Werd het Utrechtse team vorig jaar nog tweede, dit jaar waren zes ploegen sneller. Het Utrechtse team liep de 175 kilometer in 11 uur en 30.42 minuten. Sneller dan de ploegen uit Amsterdam en Leiden. Zie hier de uitslagen.

GK