UU’ers reizen gratis in regio Utrecht

Zo’n 1500 medewerkers van de universiteit hebben de afgelopen weken een Utrecht Bereikbaar Pas aangevraagd. Met de pas kan tot en met december kosteloos gebruik worden gemaakt van bussen en trams in de regio.

Ongeveer 900 medewerkers kwamen de pas enkele weken terug persoonlijk aanvragen bij balies in de binnenstad en in De Uithof. Nog eens circa 600 medewerkers plaatsten een digitale aanvraag via de site van Utrecht Bereikbaar, http://utrechtbereikbaar.net/ubpas. Die digitale mogelijkheid staat nog steeds open voor geïnteresseerde medewerkers.

De universiteit verwacht dat het autoverkeer naar De Uithof de komende maanden last zal ondervinden van wegwerkzaamheden in de regio en betaalt daarom de kosten van de pas (25 euro) uit arbeidsvoorwaardegelden. De pas geeft gratis toegang tot de stads- en streekbussen en trams in de gemeenten Utrecht, Nieuwegein, Houten, IJsselstein, Vianen, Maarssen, De Bilt, Zeist en Bunnik.

XB

Wie problemen ondervindt met het aanvragen van de pas kan zich richten tot: servicedesk@utrechtbereikbaar.nl