Studenten Orkest naar New York

Het concert van de studenten wordt een gebaar van de'Nederlandse gemeenschap'. De zaal zal gevuld zijn metvertegenwoordigers van groepen mensen die getroffen zijn door deaanslagen.

Het concert in New York is de afsluiting van de tournee die hetNederlands Studenten Orkest (NSO) in januari gaat maken. Voorgaandejaren werd de buitenlandse bestemming waarmee de tourneetraditioneel wordt afgesloten geheim gehouden, maar omdat het NSOhaar vijftig-jarig bestaan viert, is het buitenlandse podium albekend gemaakt. "Voor ons jubileum wilden we graag naar de mooistezaal op aarde: de Carnegie Hall", zegt NSO-voorzitter Tom vanNouhuys.

Welke orkestleden mee naar New York gaan, is nog niet bekend.Het NSO heeft jaarlijks een andere bezetting. De audities wordenpas gehouden op 17, 18, 19 en 20 oktober, in respectievelijkAmsterdam, Utrecht, Leiden en Groningen. In januari begint detournee. Utrecht wordt aangedaan op dinsdag 22 januari. Wie zich opwil geven voor de audities kan dit tot 10 oktober on-line doen. Hetadres: www.nso.nl.

HOP/GK