Een uur voor de toekomst

Ben jij op zoek naar een leuk job naast je studie? En wil je graag maatschappelijk relevant werk doen? Lees dan snel verder!

Stichting één uur voor de toekomst is op zoek naar enthousiaste jongeren die het leuk vinden om in teamverband op middelbare scholen het nieuwe programma Explore Your Future te faciliteren. Op de middelbare school is het super lastig om een beeld te vormen van wat je later zou willen doen voor werk, en dus welke studiekeuze je moet maken. Lessen over beroepsoriëntatie zijn over het algemeen best saai. Daar komt verandering in! Explore Your Future is hét nieuwe beroepsoriëntatie programma, ontwikkeld vóór en dóór jongeren.

Met het jongerenteam (6 tot 8 jongeren) organiseer je gave activiteiten op middelbare scholen om leerlingen hun talenten, studiekeuze en droomberoep te laten ontdekken. Zoals een in-school festival met photo booth, talenten-Jenga, een over-the-top-beroepenspel 'Who's most likely to', een inspiratiemuur en nog veel meer. Ook verzorg je met je team drie workshops in de klas en help je bij het regelen van een online meet & greet met iemand met hun droomberoep. Verder help je leerlingen bij een maatschappelijke challenge in het werkveld waarin ze later misschien willen werken. Zo kunnen leerlingen ontdekken wat ze in de praktijk leuk vinden. Kortom: beroepsoriëntatie nieuwe-stijl!

Je taken bestaan uit o.a.:

• het helpen organiseren van het totale project (o.a. voorbereidingen voor het startevent en workshops)
  • het enthousiasmeren en begeleiden van de scholieren tijdens het startevent
  • het begeleiden van scholieren bij opdrachten tijdens de workshops in de klas
  • het matchen van de scholieren met iemand met een beroep waarover zij graag meer willen weten
  • het ondersteunen van de scholieren tijdens hun Meet & Greet met deze persoon
  • het begeleiden van de leerlingen tijdens hun maatschappelijke challenge.

Uiteraard hoef je dit niet alleen te doen. Je bent onderdeel van het jongerenteam en je wordt begeleid door ervaren collega's van een uur voor de toekomst. Ook krijg je (betaald) een training.

Is dit echt iets voor jou? Vind jij het leuk om middelbare scholieren te enthousiasmeren en te stimuleren? Hou je van organiseren en regelen? Heb je goede sociale en communicatieve vaardigheden? En ben je veel beschikbaar tijdens schooltijden door flexibiliteit in je rooster? Dan zijn we op zoek naar jou!

Een groot aantal activiteiten, zoals de festivals en de workshops zijn op schooldagen, de voorbereiding kan grotendeels online en in de avonden. Maar je moet dus wel tussen september en november regelmatig overdag werken kunnen inpassen in je rooster! Het is in ieder geval belangrijk dat je beschikbaar bent op donderdag 21 september i.v.m het start-event. Een ideale baan als je bijvoorbeeld een tussenjaar hebt of weinig vaste lesuren hebt. Je job loopt in ieder geval van september tot en met november; verlenging behoort tot de mogelijkheden. Het gaat om een school in Zeist, maar ook uitbreiding naar A’dam is een optie als je dat leuk vindt.

Kortom, een super toffe kans voor jongeren die het leuk vinden om scholieren te begeleiden en hen willen helpen bij het ontdekken van hun toekomst. Je doet waardevolle ervaring op en je werkt in een organisatie die voor 80% uit jongeren bestaat. Interesse? Meer info vind je op: https://eenuurvoordetoekomst.nl/vacature-jongerenteam/