Kinderen-stichtingleergeld podium

De UU ondersteunt de Leergeld stichting door standaard de restwaarde van oude IT-apparatuur van de UU te schenken. Via een extra actie willen we ook medewerkers en studenten van de UU (en de HU) de mogelijkheid bieden om de restwaarde van hun privé-apparatuur te doneren. Jij kunt de kinderen nu extra helpen door je oude apparaten op 16 mei in te leveren bij één van onze inleverpunten!

In Nederland groeit 1 op de 12 kinderen op in armoede, en in Utrecht is dit zelfs 1 op de 7. Deze kinderen missen vaak de kans om deel te nemen aan activiteiten die voor hun leeftijdgenootjes normaal zijn. Leergeld Utrecht is één van de 113 lokale Leergeld-stichtingen die voor deze kinderen in actie komt. Deze keer lanceert de stichting een initiatief om schoolgaande kinderen uit deze groep te ondersteunen met pasjes waarmee ze schoolspullen kunnen aanschaffen. En jij kunt hierbij helpen!

Op donderdag 16 mei betekent jouw oude privé-apparatuur een donatie

Oude IT-apparatuur zoals een laptop, monitor, computer, telefoon of tablet is vaak nog geld waard. Dikwijls hebben mensen dit soort apparaten nog op zolder liggen of in de opslag, waar ze stof verzamelen. Of wellicht ken je nog een familielid, kennis, of vriend(in) die nog oude spullen heeft liggen?

Op donderdag 16 mei tussen 9.30 en 15:30 kun je jouw oude apparatuur inleveren bij een inzamelpunt van het bedrijf Argo360. Argo360 is het bedrijf dat ook de recycling van UU-hardware verzorgt. De restwaarde van alle ingeleverde privé-hardware wordt door de UU gedoneerd aan Stichting Leergeld Utrecht.

• Locatie Uithof / USP: voor het oude gebouw van The Basket (zijde Heidelberglaan)
  • Locatie binnenstad: Kromme Nieuwegracht 80 (balie).