Vier artiesten van IMLÉ

Aan de Universiteit Utrecht wordt er al sinds 1923 onderzoek gedaan naar Keltische talen en culturen. Dit hebben we te danken aan de hoogleraar Germanistiek, Anton Gerard van Hamel, die vastbesloten was dat de Keltistiek toegevoegd moest worden aan zijn leeropdracht, omdat hij van mening was dat talen niet in afzondering bestudeerd kunnen worden.

Om ons honderdjarig bestaan feestelijk te vieren nodigen wij jullie graag uit voor het minifestival De Keltische Zomer, op vrijdag 30 juni en zaterdag 1 juli. We beginnen op vrijdagavond in TivoliVredenburg, voor een uniek optreden van de Ierstalige band IMLÉ, en zullen daarna zaterdag de hele dag te vinden zijn op de binnenplaats van de Universiteitsbibliotheek Binnenstad, voor een dag boordevol interessante workshops, lezingen, films, nieuwe publicaties en muzikale verrassingen. Wij hopen dat u zo op een speelse en toch diepgaande manier kennis kan maken met de wereld van de keltistiek.

Wilt u op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Meldt u dan aan voor onze nieuwsbrief via deze link. Het programma is ook te downloaden als een folder. Aanmelden kan via dit inschrijfformulier. Veel plezier op De Keltische Zomer!