Meisjes maken kennis met bèta, techniek en ICT tijdens landelijke Girlsday

Foto: Ruud van Kooten

Donderdag 11 april was het Girlsday. Deze landelijke dag is een initiatief van VHTO, het landelijk expertisebureau voor meisjes en vrouwen en bèta en techniek, waar de Universiteit Utrecht aan deelneemt. In dit kader bezochten 23 meisjes van de middelbare school RSG Broklede de bètafaculteit en 24 meisjes van de Aboedaoed basisschool de faculteit Diergeneeskunde. Irene Geurts, organiseerde vanuit haar rol bij ICTBèta de Girlsday bij de Bètafaculteit.

Geurts: "We hebben tijdens Girlsday 23 meiden van de middelbare school RSG Broklede laten zien wat we allemaal doen op de bètafaculteit. De meisjes hebben in sneltreinvaart kennisgemaakt met programmeren, geleerd over het 'vouwen' en 'koken' van eiwitten bij Scheikunde in het lab en glas geblazen in de glasblazerij van de afdeling Instrumentatie en nog veel meer. Hopelijk zijn ze nu net zo enthousiast over bèta- techniek en ICT als wij!"