‘Padualaan lijkt wel een zwijnenstal’

De Padualaan voor de gebouwen van de Hogeschool Utrecht is volgens UMCU-medewerker Tobias Dansen een enorme rotzooi. Hij ergert zich daar enorm aan en schreef een brief aan het College van Bestuur van de hogeschool.

“Nu het nieuwe studiejaar weer is begonnen, is het direct weer een ongelofelijke bende voor de gebouwen van de faculteiten Educatie, Journalistiek en Economie in De Uithof. Bij mooi weer wordt er buiten gegeten en gedronken en een gigantische troep achtergelaten. Het lijkt wel of je een sloppenwijk binnenrijdt.” Dit schrijft Tobias Dansen aan het College van Bestuur van de Hogeschool Utrecht met een kopie aan DUB.

Dansen is groepsleider in het UMC Utrecht en krijgt plaatsvervangende schaamte als hij buitenlandse gastsprekers mee moet nemen langs deze "zwijnenstal". Hij zou graag zien dat de hogeschool actie onderneemt.

Het college heeft vandaag op de brief gereageerd. In een reactie aan het hogeschoolblad Trajectum zegt het college het probleem in warmere perioden te herkennen en te betreuren. Het college legt het probleem ook bij de studenten neer. “De bewoners van het Utrecht Science Park (USP) doen hun best om het schoon te houden, maar studenten moeten hier veel alerter op zijn. Bij regelmaat houden we campagnes om studenten erop te wijzen hun afval op te ruimen. Zo hebben tachtig communicatiestudenten een plan ingediend om dit probleem aan te pakken waarvan een ‘opruimcampagne’ van twee studenten voor de zomer werd uitgevoerd. De HU betreurt het dat er beperkt gehoor aan wordt gegeven en dat het nu al vergeten lijkt. Een nieuw initiatief met studenten plannen we dit jaar weer in.”