Artikelen DUB staan deze week in papieren krant van Duic

Duic is een nieuwssite die berichtgeving over Utrecht verzorgt. Daarnaast brengt Duic elke twee weken een krant uit die gratis in de stad wordt verspreid. In de uitgave van deze week zijn enkele pagina’s gereserveerd voor de nieuwe studenten die nu ook inwoners van Utrecht zijn.

Hiervoor is onder meer samengewerkt met DUB. De krant bevat artikelen over studententaal, studentenstress, kamernood en huisbazen die eerder al op DUB zijn gepubliceerd. Ook de lezers van Duic mogen meedoen aan de verkiezing van het meest originele studentenwoord die DUB heeft georganiseerd.

Daarnaast zijn er portretten van aankomende studenten, onder meer van Kunstmatige Intelligentie, Filosofie en Pedagogiek. Zij vertellen waarom ze voor Utrecht gekozen hebben en of ze zich bij een vereniging willen aansluiten. Deze artikelen zijn verzorgd door Trajectum.

Via de site van Duic is de papieren krant ook digitaal te bekijken.