Bewegwijzering Primera spoorloos verdwenen

De Primera aan het Coïmbrapad mag geen wegwijzers ophangen

Studenten en medewerkers in De Uithof moeten de Primera aan het Coïmbrapad beter kunnen vinden, is de mening van bedrijfsleider Wilco Koster. Daarom plaatste hij in augustus drie bewegwijzeringsborden in De Uithof. Begin deze maand waren ze ineens verdwenen.

“Nergens in De Uithof staat aangegeven waar het winkelgebied is”, zegt Koster. Om daar verandering in te brengen, plaatste hij in augustus een bord aan de Leuvenlaan, Heidelberglaan en Cambridgelaan waarop staat waar in elk geval zijn winkel is te vinden.

Koster vermoedt dat een medewerker van de Universiteit Utrecht zijn drie borden heeft weggehaald, omdat het om reclame gaat. ”Maar de universiteit meet met twee maten”, vindt de bedrijfsleider van de Primera die al 9 jaar op De Uithof is gevestigd. “The Basket heeft een bord aan de Leuvenlaan en de Studystore heeft een groot spandoek hangen. Dat mag wel en mijn bordjes mogen blijkbaar niet. Ik denk dat het tabakszaak-imago, dat onterecht nog aan Primera hangt, daarin een rol speelt.”

De Directie Vastgoed & Campus is niet op de hoogte van het bestaan en het weghalen van de Primera-borden, geeft woordvoerder Jacqueline van Winden aan. “Het is wel zo dat zulke borden officieel goedgekeurd moeten worden. De Primera heeft al een klapbord die ze voor de deur mogen neerzetten. Daar is toestemming voor gegeven. Het kan zijn dat iemand die ons beleid kent, het heft in eigen hand heeft genomen en de borden heeft verwijderd.”

Koster heeft ditmaal inderdaad niet de officiële weg bewandeld. “Het is al lastig genoeg om binnen de universiteit de juiste persoon te vinden. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar toen werd gezegd dat het vanwege reclame-uitingen niet mag.”

Hij had dus kunnen verwachten dat de borden weggehaald zouden worden, toch betreurt hij dat. Om de kosten zal het hem niet gaan. ”Ze waren een tientje per stuk.”

Tags: primera