Brandweer rukt massaal uit na brandmelding Casa Confetti

Foto DUB

Met drie wagens kwam de brandweer op de melding af. Verschillende bewoners van de studentenflat aan het Leuvenplein in De Uithof hingen uit het raam om te kijken wat er aan de hand was, maar slechts een enkeling verliet de flat terwijl de brandweer naar binnen ging. Na een half uur was duidelijk wat de oorzaak van de rookontwikkeling was: verbrande broodjes. Er was geen brand.

“We kregen door dat er rook op de zesde verdieping was”, zegt de brandweerchef nadat duidelijk was dat het gevaar was geweken. “Bij een groot complex als dit waar veel mensen wonen, komen we altijd met meer wagens. Twee bluswagens en een redvoertuig. Ook houden we er rekening mee dat het om een studentenflat gaat waar je weleens wat onverwachte dingen kan tegenkomen op je weg.”

Nadat een aantal brandweermensen het complex was binnengegaan, was het even zoeken naar de juiste kamer. De brandweer heeft één studio moeten openbreken. Hier werden de verbrande broodjes gevonden. De bewoner was niet thuis; de rookschade minimaal. De deur wordt in overleg met huisbaas SSH gerepareerd. De melding was gedaan door een medebewoner die de rook op de gang ontdekte.

Foto Jerre Mijnarends, bewoner casa Confetti